(+30) 211 21 522 84
weboceangr [AT] gmail.com
Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους τα email σου μπορεί να καταλήγουν στη λίστα ανεπιθύμητων μηνυμάτων (spam) του παραλήπτη. Παρακάτω θα αναφέρουμε τους πιο συνηθισμένους λόγους:
1. Χρήση λέξεων ή φράσεων που σχετίζονται με spam
- Ορισμένες λέξεις ή φράσεις, όπως "ΔΩΡΕΑΝ", "Προσφορά", "Κερδίστε τώρα" κ.λπ., ενεργοποιούν τα φίλτρα spam, καθώς συχνά χρησιμοποιούνται σε κακόβουλα ή ανεπιθύμητα email.
- Αποφυγή υπερβολικών σημείων στίξης (π.χ. "!!!") ή ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ γραμμάτων που μπορεί επίσης να θεωρηθούν ύποπτα από τα φίλτρα.
2. Χαμηλή φήμη domain ή IP διεύθυνσης
- Αν η διεύθυνση email σου συνδέεται με έναν τομέα (domain) ή IP διεύθυνση που έχει κακή φήμη λόγω προηγούμενων αποστολών spam (π.χ. αν το domain σου έχει αναφερθεί για αποστολή ανεπιθύμητων μηνυμάτων), τα email σου μπορεί να καταλήγουν στη λίστα spam.
- Οι πάροχοι email ελέγχουν τη φήμη του domain και της IP σου και χρησιμοποιούν αυτόν τον παράγοντα για να καθορίσουν αν ένα email είναι νόμιμο ή όχι.
3. Ανακριβείς ή ελλιπείς πληροφορίες στο email
- Η απουσία ενός πραγματικού ονόματος αποστολέα ή η μη χρήση κατάλληλης διεύθυνσης επιστροφής (reply-to) μπορεί να κάνει το email σου να φαίνεται ύποπτο.
- Επίσης, αν δεν υπάρχει έγκυρη φυσική διεύθυνση ή εάν παραβλέπονται οι κανονισμοί CAN-SPAM (π.χ. αν δεν υπάρχει επιλογή για unsubscribe), τα φίλτρα spam μπορεί να ενεργοποιηθούν.
4. Αποστολή email σε μη έγκυρες ή μη συναινετικές λίστες παραληπτών
- Αν στέλνεις email σε λίστες παραληπτών χωρίς τη ρητή συναίνεσή τους (opt-in), είναι πιθανό οι παραλήπτες να αναφέρουν τα email σου ως ανεπιθύμητα, κάτι που μειώνει τη φήμη σου και αυξάνει τις πιθανότητες να καταλήξουν στο spam.
- Επίσης, η αποστολή μαζικών email σε μη επικυρωμένες ή παλιές λίστες μπορεί να περιλαμβάνει πολλές ανενεργές ή ανύπαρκτες διευθύνσεις, κάτι που επηρεάζει αρνητικά τη φήμη του αποστολέα.
5. Κακός σχεδιασμός ή κώδικας του email
- Ένα email που περιέχει υπερβολικές εικόνες σε σχέση με το κείμενο ή που περιλαμβάνει σπασμένα links ή κακό κώδικα HTML μπορεί να χαρακτηριστεί ως spam.
- Η χρήση πολλών συνδέσμων ή η αποστολή email μόνο με εικόνες χωρίς αρκετό κείμενο μπορεί επίσης να προκαλέσει προβλήματα.
6. Χαμηλή αλληλεπίδραση με τα email σου
- Αν οι παραλήπτες σου σπάνια ανοίγουν τα email σου ή αλληλεπιδρούν με αυτά, αυτό μπορεί να σηματοδοτεί στους παρόχους email ότι τα μηνύματα σου είναι ανεπιθύμητα, αυξάνοντας τις πιθανότητες να τα στείλουν στη λίστα spam.
- Η αποστολή σχετικού και χρήσιμου περιεχομένου μπορεί να ενισχύσει τα ποσοστά αλληλεπίδρασης.
7. Απουσία SPF, DKIM ή DMARC εγγραφών
- Αυτές οι εγγραφές επαλήθευσης (SPF, DKIM, DMARC) βοηθούν τους παρόχους email να διαπιστώσουν ότι το email προέρχεται από έναν αξιόπιστο και εξουσιοδοτημένο αποστολέα.
- Αν δεν έχεις ρυθμίσει αυτές τις εγγραφές στον server ή στο domain σου, είναι πιθανό τα email σου να θεωρούνται ύποπτα.
8. Υπερβολικά συχνή αποστολή email
- Η αποστολή μεγάλου αριθμού email σε μικρό χρονικό διάστημα μπορεί να θεωρηθεί spam από τους παρόχους email, ιδιαίτερα αν οι παραλήπτες δεν έχουν συμφωνήσει να τα λάβουν.
- Είναι σημαντικό να αποφεύγεις την υπερβολική αποστολή και να χρησιμοποιείς στρατηγικές αποστολής που δεν κουράζουν τους παραλήπτες.
Για να βελτιώσεις την παράδοση των email σου και να αποφύγεις τα spam φίλτρα, είναι σημαντικό να τηρείς τις βέλτιστες πρακτικές email marketing, όπως η προσεκτική επιλογή περιεχομένου, η διασφάλιση της φήμης του domain σου και η παροχή πραγματικής αξίας στους παραλήπτες σου.